Algemene Voorwaarden
Laatst bijgewerkt: 22 april 2025
Welkom bij Laava. Hieronder vind je de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op alle diensten en producten die wij aanbieden.
1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan Laava opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden of het leveren van producten.
Overeenkomst: iedere wederzijdse acceptatie, schriftelijk of per elektronische post bevestigd, betreffende de levering van één of meer producten of diensten van Laava.
2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten waarbij Laava goederen en/of diensten van welke aard dan ook aan de opdrachtgever levert.
3. Offertes en Aanbiedingen
Alle offertes en aanbiedingen van Laava zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn voor aanvaarding is opgenomen. Een offerte of aanbieding vervalt indien het product waarop de offerte of aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
4. Uitvoering van de Overeenkomst
Laava zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
5. Wijziging van de Overeenkomst
Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst aanpassen.
6. Prijzen en Betaling
Alle prijzen zijn exclusief btw en andere heffingen van overheidswege, tenzij anders aangegeven. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Laava aan te geven wijze en in de valuta waarin is gefactureerd.
7. Aansprakelijkheid
Laava is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Laava is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
8. Overmacht
Laava is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de opdrachtgever indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
9. Intellectueel Eigendom
Alle uit de werkzaamheden van Laava voortvloeiende intellectuele eigendomsrechten blijven bij Laava, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Het is de opdrachtgever niet toegestaan deze rechten te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden ter beschikking te stellen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Laava.
10. Gegevensbescherming
Laava voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Laava zal passende technische en organisatorische maatregelen nemen om persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking.
11. Vertrouwelijkheid
Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
12. Beëindiging
Beide partijen kunnen de overeenkomst te allen tijde schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. Bij beëindiging van de overeenkomst blijven bepalingen die naar hun aard bestemd zijn om voort te duren ook na beëindiging van kracht.
13. Geschillen
Op alle rechtsverhoudingen waarbij Laava partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden uitsluitend voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Laava is gevestigd.
14. Verantwoordelijkheden van de Opdrachtgever
De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de tijdige aanlevering van alle informatie en gegevens die essentieel zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. De opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Laava verstrekte gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
15. Ondersteuning en Klachten
Laava biedt ondersteuning aan haar opdrachtgevers tijdens de uitvoering van de overeenkomst. Klachten over de geleverde diensten dienen schriftelijk aan Laava te worden gemeld binnen 14 dagen na ontdekking.